ProNails Netherlands

40 Years

LET’S CELEBRATE 40 YEARS PRONAILS!


40 jaar ProNails! Dat is 40 jaar toonaangevende innovaties, 40 jaar expertise in nagel-, hand- en voetverzorging, 40 jaar trendsettende kleuren, en 40 jaar gedreven professionals met een passie voor beauty!

40 jaar ProNails! Dat is een reden om met trots achterom te kijken naar het mooie traject dat we samen met jullie hebben afgelegd, en een reden om vooruit te kijken, zodat we klaar zijn voor de volgende 40 jaar!

En vooral: 40 jaar ProNails, dat is een reden om van 2021 een uitzonderlijk feestjaar te maken voor ons allemaal!

 

Neem deel aan het 40 Years Lanceringsevent!


 

In 2021 zullen we je trakteren op nieuwe trendkleuren & Limited Edition salon must-haves! Schrijf je nu in voor ons GRATIS digitale lanceringsevent op maandag 22 februari, van 10u00 tot 11u00. Dan ontdek je alle nieuwigheden in primeur!

NL 10-11u: http://bit.ly/launch-event-nl

FR 14-15u: http://bit.ly/launch-event-fr

EN 16-17u: http://bit.ly/launch-event-en

PRONAILS WERD GEBOREN IN DE 80S


Er wordt wel eens gezegd: de beste dingen zijn ontstaan in de jaren 80… En jawel, het was zeker de tijd van uitzonderlijk goede muziek, iconische popsterren en gedurfde mode statements!

Maar het beste wat de jaren ’80 kon overkomen, is dat vrouwen eindelijk hun rechtmatige plek op de werkvloer opeisten en verdienden. Dit maakte het mogelijk om uit de schaduw te treden en zelf successen uit te bouwen. In de jaren ’80 konden en mochten vrouwen zelf hard werken voor hun geld. Met dit vrouwelijke succes ontpopte zich ook meteen een gevoel van zelfrespect en de nood om dat te uiten. De 80s ‘power dressing’ is hier ongetwijfeld het resultaat van!

Er bestaat zelfs een iconische 80s hit van Donna Summer die het totaalplaatje van dit vrouwelijk succes bezingt:
“She works hard for the money, so you better treat her right!”

Vrouwen wilden hun recent bekomen succes meer dan ooit aan de wereld tonen, door zich uitgesproken te gaan kleden. Ook aan zelf-zorg werd er meer aandacht geschonken. Geïnspireerd door popidolen en atleten, waren de jaren ’80 de periode waarin acrylnagels populair werden, als ultieme expressie van hun eigen kracht en vrouwelijkheid. Helemaal klaar om de wereld te veroveren!

Dus het is geen verrassing dat ProNails in de jaren ’80 het levenslicht zag. Opgericht door een ondernemende vrouw met een droom en missie: succesvol worden door andere vrouwen succesvol te maken. Hoe ze dit deed? Door stylistes van ongeziene kennis voorzien, door nieuwe technieken te introduceren en door hen vakkundig op te leiden tot nagelprofessionals én beauty entrepreneurs.

Ze voelde de noden van professionele nagelsalons uitstekend aan. Zo wist ze vrouwen over heel Europa de ultieme zelf-zorg aan te reiken: je nagels kunnen laten doen! 

 

PRONAILS WERD GEBOREN IN ANTWERPEN


Al eeuwenlang staat Antwerpen bekend als dé diamantstad, waarin de passie voor dit vakmanschap van generatie op generatie wordt doorgegeven. Deze ambacht maakte van de Koekenstad een hoofdrolspeler in de wereldwijde diamantindustrie, waarbij op een gegeven moment 80% van alle ruwe diamanten door Antwerpen passeerden.

Er is ook een grote passie voor ‘fashion living’. Met de Royal Academy of Fine Arts als een van de top tien fashion design schools ter wereld, is Antwerpen de plaats waar veel van onze hedendaagse modeontwerpers hun stiel leerden.

Maar misschien staat Antwerpen het meest van al bekend om zijn obsessie voor handen. Ze zijn het symbool van de stad en je ziet ze ook echt overal. In het wapenschild, in de vorm van beelden, koekjes en chocolade. Noem maar op! Er is zelfs een modern architectuurgebouw dat bedekt is met kleine handjes.

Maar waar komt dit allemaal vandaan? Wel, Antwerpen is eigenlijk de afkorting voor ‘Hand-werpen’. Dit woord vindt zijn oorsprong in een oeroude legende waarin een gigantische reus omvergeworpen werd door een lokale held die de stad wilde redden. En dit door zijn hand af te snijden en in de rivier te gooien ...

Dus het is geen toeval dat ook ProNails het levenslicht in Antwerpen zag. Enkel in de stad van de Diamant, Mode en Handen kan een wereldwijd merk als het onze openbloeien. We staan dan ook bekend om het versieren van handen, met nagels in de mooiste en meest modebewuste kleuren die schitteren als echte diamanten!  

 

PRONAILS WERD GEBOREN IN BELGIË, IN HARTJE EUROPA


ProNails is in België ontstaan, of beter, in België GEMAAKT. Alle producten worden ontwikkeld, ontworpen en gemaakt in ons internationale hoofdkantoor in Brasschaat, nabij Antwerpen. Dat betekent dat al onze producten aan een zeer strikte cosmetica regelgeving en allerhande voorwaarden en richtlijnen onderworpen worden. Maar wij gaan zelfs verder dan dat!

Alle producten, tools en technieken worden zeer grondig getest om zo enkel het allerbeste resultaat voor elk type nagel of klant te bekomen. Steeds met het uiterste respect voor de natuurlijke nagel en voor de veiligheid en gezondheid van zowel de salon consument als de schoonheidsspecialiste.

Vanuit België, het kloppende hart van Europa, wordt ProNails verdeeld naar nagelprofessionals over gans Europa, in een sterk netwerk van lokale partners die met dezelfde passie en expertise als ons Belgische team de visie van het merk uitdragen. Dat maakt van ProNails een echt Europees merk, dat staat voor een hoge Europese kwaliteit en service!

 

PRONAILS: KLAAR VOOR DE TOEKOMST


Met een non-stop focus op innovatie, verbetert ProNails continu professionele nagelbehandelingen en helpt ons merk nagelprofessionals om succesvoller te worden, door slimmer, sneller en veiliger te werken.

Naast een voortdurende inspanning op het vlak van productontwikkeling, zorgt deze innovatiedrang ook voor een vooruitgang in ons bedrijf en in onze dienstverlening.

Daarom vieren we onze 40 jaar met de lancering van een gloednieuw digitaal platform, dat de nieuwe ‘digitale hub’ zal zijn voor zowel professionals als schoonheidsconsumenten om informatie, educatie, innovatie en inspiratie te vinden, evenals een super vlotte online winkelervaring.

Onze missie voor de komende 40 jaar is ervoor zorgen dat meer vrouwen dan ooit tevoren toegang hebben tot veilige, gebruiksvriendelijke, high tech schoonheidsoplossingen, zowel in het salon als thuis.