Veiligheidsrichtlijnen voor de salon


Het is belangrijk dat je in jouw ProNails salon de volgende veiligheidsrichtlijnen (Salon Safety Guidelines) hanteert. Dit zijn richtlijnen waar zowel de nagelstyliste als de salonklant zich aan dienen te houden. Enkel zo kunnen we de kans op besmetting in jouw salon tot een absoluut minimum beperken, en kunnen we onze klanten én jou als nagelstyliste zelf een maximale bescherming bieden.

3 belangrijke richtlijnen:

  • De klant en styliste schudden elkaar niet de hand noch begroeten ze elkaar op een andere fysieke wijze.  
  • Als de nagelstyliste niet bezig is met het behandelen van de klant, bewaren styliste en klant ten allen tijde 1,5 meter afstand in de salon, tenzij er een preventiescherm tussen hen in staat.  
  • Wanneer je je niet goed voelt en of ziektesymptomen vertoont, blijf dan THUIS en verzet de afspraak naar een later tijdstip. Dit geldt zowel voor de styliste als de klant.

Voor klanten: jouw salonafspraak

Raadpleeg de volgende richtlijnen voor een nagelbehandeling zonder risico voor jouw eigen gezondheid:

KOM OP TIJD EN KOM ALLEEN

Kom op tijd naar je afspraak en heel belanrijk: kom alleen. Laat partner, kinderen, vrienden en ook huisdieren thuis.

We laten in de salon zo weinig mogelijk mensen tegelijkertijd binnen. Er mogen nooit meer dan twee mensen tegelijk in de salon zijn (naast de styliste), d.w.z. de vorige en de nieuwe klant.

HOUD AFSTAND

In het geval dat de salon meerdere behandeltafels heeft en meerdere nagelstylistes, zorgen we ervoor dat de social distancing regel van anderhalve meter steeds in acht genomen kan worden, door:

  • de tafels ver genoeg uit elkaar te plaatsen
  • of minder afspraken tegelijkertijd in te plannen.

DRAAG EEN MONDMASKER

Wanneer je toekomt, draag je reeds een eigen mondmasker of neem je het mondmasker dat in je salon aangeboden wordt.

Draag je mondmasker voor de volledige duur van de afspraak. De styliste draagt ook steeds een mondmasker.

GEEN GSM OP TAFEL

Hang zelf je jas en handtas aan je stoel bij de nageltafel.

Laat je gsm in je handtas gedurende de volledige behandeling.

WAS JE HANDEN

De styliste zal jou vervolgens uitnodigen om je handen te wassen aan de wastafel met de Gentle Hand Soap, een professionele antibacteriële zeep die de handen niet uitdroogt. Droog ze vervolgens met papieren tissues.

Indien er geen stromend water aanwezig is in het salon, ontsmet dan je handen met de ontsmettende spray. Neem vervolgens plaats aan de nageltafel achter het beschermende preventiescherm (of ‘hoestscherm’).

JOUW STYLISTE

Nadien wast ook je styliste de handen met zeep en droogt ze met een papieren tissue. Vervolgens neemt ook zij plaats aan de nageltafel aan de andere kant van het scherm.

De styliste doet een nieuw paar handschoenen aan.

Voor klanten: richtlijnen omtrent de nagelbehandeling

Je zal tijdens je nagelbehandeling rekening moeten houden met enkele richtlijnen om gedurende de hele duurtijd van je behadeling op een zo veilig mogelijke manier te kunnen werken.

 

EXTRA ONTSMETTEN

  • Bied je handen aan onder het preventiescherm op het handkussen.  
  • De styliste zal jou handen en nagels op dit moment nogmaals ontsmetten (en ontvetten) met ProSeptic, om zo echt de kans op besmetting tot een absoluut minimum te herleiden.
  • Raak hierna je gezicht niet meer aan, en dit voor de volledige tijd van de behandeling.

 

STOFVRIJ WERKEN

Nu kan je behandeling starten: de styliste zal tijdens de behandeling en het vijlen zoveel mogelijk werken met afzuigen, en het stof telkens meteen verwijderen.

 

EXTRA VERZORGING

Je behandeling eindigt met een verzorgende professionele handcrème en nagelriemolie, omdat je handen en nagels in deze periode extra verzorging nodig hebben.

 

HAND CARE KIT

Je nagels en handen beschermen stopt niet in het salon. Je kan in je salon ook een beschermend handverzorgingskitje aankopen voor thuis!

 

CONTACTLOOS BETALEN

Na afloop van je behandeling graag contactloos betalen aan de kassa of de nageltafel, met de bankkaart en of betaalapp. Op dit moment kan je ook een volgende afspraak maken.

 

VOLGENDE KLANT

Neem zelf je jas en handtas, de styliste zal voor jou de deur openen. Na je afspraak zal de styliste alle gebruikte tools, als ook de lampen, tafel, stoel, etc. ontsmetten en reinigen in afwachting van de volgende klant.

Wat moet een styliste doen na elke klant?

Na elke behandeling zal de styliste volgende zaken reinigen en desinfecteren met Clinilotion en een paper tissue:

  • freestoestel
  • alle Smart Lights
  • alle andere gebruikte tools: vijlen, borstel, bitjes,...
  • tafel zowel aan zijde styliste als zijde klant
  • handkussen
  • stoel klant
  • preventiescherm langs beide zijden
  • deurklink en andere oppervlakten waar klant mee in aanraking is gekomen tijdens bezoek (toilet, … )

n afwachting van de volgende klant zal de styliste steeds een verse paper towel op de nageltafel leggen, als ook een nieuw mondmasker voor de volgende klant klaarleggen. In het salon worden geen stoffen handdoeken gebruikt, enkel papieren. Tussen afspraken door wordt het salon zoveel mogelijk verlucht.

 

Salon safety webinar & guidelines

Welke richtlijnen moet je volgen?

We hebben alle info gebundeld in een webinar. Je kan deze via onderstaande link herbekijken. Of download de richtlijnen in een overzichtelijke PDF. Deze kan je dan ook met je klanten delen zodat zij ook goed op de hoogte zijn..

Download hier de salon safety guidelines

 

 

Gerelateerde Tech Talks

Hoe kun je de verschillende nageltypes herkennen? Lees meer in de ProNails gelgids.

Lees al deze tips goed door en zorg ervoor dat er in jouw salon een perfecte hygiëne heerst.

5 redenen waarom je voor elektrisch vijlen zou moeten kiezen. Ontdek de Vision Pro 700.