ProNails Netherlands

Nail it on Instagram

NAIL IT ON INSTAGRAM

LEES ONZE TOP 10 TIPS OM JE SALON TE BOOSTEN OP INSTAGRAM


Als nagelstyliste kan je altijd op ProNails rekenen voor hulp en advies. We helpen jou niet alleen met het technische aspect van de job, maar ook met het in de markt zetten van je zaak.

Wanneer je naast nagels ook nog eens je eigen sociale media kanalen moet onderhouden, ontbreekt het je al snel aan tijd en inspiratie. Daarom geven we je graag meer social power om van je salon een #BoomingBusiness te maken.

Facebook en Instagram zijn geweldige tools om je salon te promoten, een nieuwe service te introduceren, nieuwe klanten aan te trekken en nog veel meer! Tegelijkertijd kan het onderhoud van sociale media kanalen ook bijzonder ingewikkeld en tijdrovend zijn. Indien je je eigen sociale media beheert, zijn volgende vragen je wellicht niet vreemd:

  • Hoe zorg ik ervoor dat mijn posts erbovenuit springen?
  • Hoe geef ik een persoonlijke touch aan mijn profiel?
  • Hoe blijf ik creatief?
  • Hoe krijg ik wat ik erin steek dubbel en dik terug?

Ontdek onze tips om je sociale media te organiseren en je business te boosten!


TIP 1 | #instanails #nails2inspire #nailsoftheday 

Jouw klanten willen vooral zien wat jij kan als nagelstyliste, en elke nieuwe manicure is een opportuniteit om je talent te tonen. Vergeet dus niet om bij elke set enkele mooie foto’s te nemen voor je klant vertrekt. Je kan dan altijd achteraf nog oordelen welke nagels het meest fotogeniek zijn om te posten.

TIP 2 | #NaturalLight

Maak voor je foto’s gebruik van natuurlijk licht, voor een raam of nog beter: buiten. Dit laat de kleur van de nagels en de handen het mooist en meest natuurlijk uitkomen.

TIP 3 | #NoFilter

Een overvloed aan filters is een no-go. Laat je foto er zo natuurlijk mogelijk uitzien, pas het contrast aan of maak je foto wat lichter maar laat alles verder zo natuurlijk mogelijk. Zo zien klanten het echte effect van een bepaalde kleur, en schep je geen foute verwachtingen.

Original colour

After applying a filter

Original collection image

After applying a filter

TIP 4 | #Instagrammable

Maak gebruik van ‘instagrammable’ elementen en achtergronden voor je foto’s. Zorg dat de nagels en handen echt tot leven komen! Ga voor levendige, contrasterende achtergronden zoals een leuke bloes of tas van je klant. Of gebruik een ProNails magazine of een natuurlijk materiaal zoals hout of marmer als ondergrond. Laat je klant iets vastnemen voor een meer natuurlijke houding: een leuke plant, een ProNails product, een leuke gadget of koffietas. Wees creatief! En vind inspiratie in dingen die je zelf leuk vind. Geef je personal touch aan elk beeld!

TIP 5 | #Instastories

Stories zijn ongelooflijk succesvol. Het is vaak het eerste en het enige wat mensen bekijken op social. Stories laten je toe om veel meer te tonen van je salon en je business. Ze zijn ideaal voor verslaggeving van events, maar net zo leuk voor een blik achter de schermen, en van ‘het leven zoals het is’. Probeer echt ‘verhalen’ te vertellen, toon bijvoorbeeld een behandeling van begin tot eindresultaat! Vergeet zeker niet om je sterkste story te bewaren op je profielpagina, en organiseer ze per thema. 

 

  

TIP 6 | #LinkinBIO

Zorg dat je profielpagina (je ‘BIO’) steeds alle nodige en meest recente informatie bevat die een klant nodig heeft om bij jou terecht te kunnen! Vermeld steeds een link naar je website, welke diensten je aanbiedt, hoe ze een  afspraak kunnen maken, etc.

TIP 7 | #Latergram

Plan je posts op voorhand! Instagram beloont namelijk de pagina’s die het meest actief zijn door ze bovenaan in de feed te plaatsen. Elke dag de tijd vinden om een leuke post te creëren, is echter niet zo simpel. Plan daarom vooruit. Zo kan je rustig beelden uitzoeken en er op voorhand een tekstje bij bedenken. Op deze manier hoef je niet elke dag op de toppen van je creatieve tenen te gaan staan.

Er bestaan heel wat tools die je kunnen helpen in het organiseren van je sociale media. Dit geeft je meer tijd en vrijheid om creatief te zijn wanneer het moment dit verlangt, bijvoorbeeld wanneer er iets leuks of spannends staat te gebeuren in je salon. Dankzij de planningtools hoef je alvast niet meer te stressen over het dagelijkse (of regelmatige) beheer van je sociale media.

TIP 8 | #GetPersonal

Bouw een persoonlijke band op met je klanten en wees ook online sociaal. Het heet niet voor niets ‘sociale media’. Je kunt geen engagement van je klanten verwachten als je zelf nooit deelneemt. Reageer dus op elk bericht dat je krijgt en bedank je volgers wanneer ze jouw werk delen of jou taggen. Probeer ook zoveel mogelijk je klanten te taggen als je foto’s van hen of hun handen post.

Supertip: repost foto’s van jouw klanten wanneer ze jou in hun posts taggen. Dit is de beste reclame die je van je klanten kunt krijgen.

En ‘Last but not least’ hebben we nog twee tips om van jou dé koningin van Instagram te maken!


 

TIP 9 | #KeepItReal

Iedereen kan reageren op je posts, zowel positief als negatief. Als je een negatieve reactie krijgt, verwijder deze dan niet zomaar, maar neem in een privébericht contact op met de klant. Probeer uit te zoeken hoe je de klant terug tevreden kunt stellen. Eenmaal je tot een oplossing bent gekomen, kan je op het eerdere bericht reageren en vermelden welke oplossing je hebt geboden. Dit toont aan dat je begaan bent met elke klant.  

TIP 10 | #JustAsking

Wees niet bang om advies in te winnen. Zit je met vragen? Twijfel je aan iets? Laat het ons weten!


Heb je vragen omtrent deze ‘Tech Talk’? Contacteer ons!

Met deze tips indachtig, zijn we ervan overtuigd dat Instagram je business de boost zal geven die het verdient.

At ProNails, we make you shine and we help you grow.